Maxi Zoo fortsætter fremgangen og vil åbne 15 nye butikker
Efter et succesrigt 2021 med stor vækst og opkøb af konkurrenten Petworld har Maxi Zoo fortsat fremgangen i 2022.
Det fremgår af selskabets nyligt offentliggjorte 2022-årsrapport.
Her lykkedes det Maxi Zoo, der sælger udstyr og foder til kæledyr, at øge omsætningen til 839 millioner kroner, mens årsresultatet efter skat blev løftet fra 21 til 30 millioner kroner.
I ledelsesberetningen lyder det, at der har været omsætningsvækst i alle Maxi Zoos 63 eksisterende butikker, mens de i løbet af 2022 har åbnet yderligere to, så der nu er 65 butikker.
Det stærke år har ifølge ledelsen "konsolideret markedspositionen", og det får nu virksomheden til at drømme større.
Derfor er det planen, at de i løbet af de næste tre år vil åbne 15 nye Maxi Zoo-butikker landet over for at yderligere styrke de kommende års resultater.
Maxi Zoo-ledelsen fortæller videre i ledelsesberetningen, at de i 2023 forventer at vokse yderligere 9 procent på omsætningen.
Maxi Zoo er ejet af tyske Fressnapf Group, der har mere end 1700 kæledyrsudstyrsbutikker henover Europa.
Regnskabsår | 2022 | 2021 |
Valuta | mio. DKK | mio. DKK |
Nettoomsætning | 839,2 | 806,8 |
Bruttofortjeneste | 233,4 | 219,3 |
Resultat af primær drift | 37,1 | 28,6 |
Resultat før skat | 37,2 | 27,6 |
Årets resultat | 29,7 | 21,3 |
Balancestatus | 532,2 | 522,0 |
Egenkapital | 441,7 | 425,3 |
Antal ansatte | 382 | 396 |
Kilde: CVR |