23948sdkhjf

Royal Greenland udvider direktionen

Royal Greenland har pr. 1. maj formaliseret koncernens nye ledelsesstruktur ved at udvide direktionen med yderligere to profiler.
Koncern Salgs- & Marketingdirektør Bruno Olesen (56 år) og Koncern Produktionsdirektør Lars Nielsen (49 år) indtrådte pr. 1. maj 2013 i Royal Greenland A/S' direktion. Med denne udvidelse af direktionen formaliserer Royal Greenland den ledelsesstruktur, der i praksis har været gældende det seneste år.

Lars Nielsen har haft en lang karriere i Royal Greenland. Først i perioden 1993-2002, hvor han har fungeret som bl.a. Planlægningschef, Produktchef i Royal Greenland Overseas og driftschef for rejer. I 2006 kom han tilbage til virksomheden, først som Produktdirektør og i 2007 som Produktionsdirektør for Grønland. I 2008 blev han forfremmet til Koncern Produktionsdirektør. Lars Nielsen har haft en meget central rolle i forhold til de store effektiviseringer af Royal Greenlands produktionsapparat, der er gennemført de seneste år.

Bruno Olesen kom til Royal Greenland som Koncern Salgs- og Marketingdirektør i 2010. Han har i perioden 1987 til 2010 haft forskellige ledende stillinger hos Meatcut, som blev til Danish Prime og nu er Tulip, hvor han sluttede som Salgsdirektør for Tulips samlede afsætning. Bruno Olesen har spillet en central rolle i transformationen af Royal Greenland hen imod et mere kunde- og salgsdrevet fokus.

Direktionen består herefter af CEO Mikael Thinghuus, CFO Nils Duus Kinnerup, Koncern Salgs- og Marketingdirektør Bruno Olesen og Koncern Produktionsdirektør Lars Nielsen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094