Luxreaders opkøbte konkursbo: Sådan vil de genrejse stærkt brand
Armbevægelserne var ikke små for brillefirmaet Christopher Cloos, der undervejs i virksomhedens levetid blandt andet nåede at lave et samarbejde med NFL-stjernen Tom Brady.
Men i december sidste år gik brillefirmaet konkurs.
- Det er en trist situation. Men jeg ville aldrig have været selskabet og rejsen foruden. Det er forfærdeligt at se virksomheden gå konkurs, men jeg har været klar over, at det var en risiko i noget tid. Det er ikke bare sket henover den seneste uge, sagde den tidligere Christopher Cloos-ejer, Julius Langkilde, til Finans dengang.
I starten af januar i år kunne en anden brillevirksomhed, Luxreaders, så meddele, at de havde opkøbt Christopher Cloos.
- Det var en strategisk no-brainer for os at købe Christopher Cloos' konkursbo. Vi ser en masse synergier og tror, at vi kan skabe en rentabel drift for Christopher Cloos, sagde Nicki Due-Rasmussen i forbindelse med købet dengang.
Millioninvestering
Han er medejer og medstifter af Luxreaders - der blandt andet sælger læsebriller - som han har med sin bror Alexander samt duoen Thomas Olesen og Frederik Thiele.
De har i fællesskab med en række investorer, siden opkøbet af Christopher Cloos blev officielt i januar, rejst otte millioner kroner til at integrere og udvikle brandet i Luxreaders. Og på sigt ekspandere forretningen internationalt.
Det oplyser Nicki Due-Rasmussen og Luxreaders i en pressemeddelelse.
- Vi er meget glade for, at vi har fået en alsidig investorgruppe med ombord, der kan hjælpe os med at udvikle virksomhed yderligere. Vi skal nu bevise, at vi kan drive forskellige brands på tværs af flere markeder, og selvom det bliver en udfordring, tror vi på, at vi har skabt et sundt og skalerbart setup, siger han.
Han hæfter sig i den forbindelse ved, at Christopher Cloos-brandet i sin levetid nåede ud til 250 butikker fordelt over hele verden.
Og over for RetailNews uddyber Nicki Due-Rasmussen, at der er lagt en større - og mere konservativ - plan for, hvordan Christopher Cloos skal blive en god forretning. Både herhjemme og i udlandet.
- Jeg tror, at potentialet er ret stort. Vi har lagt en plan, der er mindre flamboyant, end hvad Christopher Cloos tidligere har stået for.
- Vi regner med at fordoble omsætningen for Luxreaders i løbet af det kommende år. Det tror jeg absolut er realistisk - og det kan sagtens være, at brandet indeholder meget mere end det. Men vi har lagt at anlægge en mere forsigtig tilgang til udviklingen, siger han.