Konkurrent- og prisovervågning for eCommerce virksomheder
Hvis du ejer eller leder en eCommerce virksomhed, kan det være meget brugbart for dig at vide alt om dine konkurrenter. På den måde har du nemlig mulighed for at få et forspring. Blandt andet kan du bruge viden om dine konkurrenter til at fastsætte dine priser bedre. I dag ved man nemlig, at cirka 80% af alle forbrugere tjekker priserne på produkter inden et køb. Derfor er den rette pris blevet endnu mere vigtig, hvis du gerne vil sælge dit produkt. Du kan læse meget mere om konkurrentovervågning her.
Hold øje med dine konkurrenter med den rette software
Heldigvis er der udviklet software, der gør det langt nemmere for dig at holde øje med dine konkurrenter. Du behøves altså ikke ansætte nogen til at sidde og screene alle dine konkurrenter hele dagen. I stedet kan du anvende software, der ved hjælp af prisrobotter indsamler værdifulde markedsdata. Det gør det nemt for dig at øge din vækst på intelligent måde, der tager udgangspunkt i reelle data og ikke tilfældigt gætteri.
Fastsæt den rette pris med prissoftware
Når du har en webshop, er der ikke ligeså meget fokus på kundeservice, som hvis du ejede en fysisk butik. Til gengæld forventer kunderne en høj grad af brugervenlighed og virkelig gode priser. Ofte vil du ikke have de samme omkostninger til blandt andet personale og husleje, hvis du ejer en webshop. Det ved kunderne. Derfor forventer de også en lavere pris.
Det er også langt nemmere for kunderne at finde en bedre pris. Det kræver blot nogle få klik på internettet. Derfor er det en god idé med en prissoftware. På den måde kan du nemlig få viden om, hvad dine konkurrenter har prissat forskellige produkter til. Det giver dig mulighed for enten at matche, eller underbyde, dine konkurrenter.
Sammensæt dit eget dashboard
Det er naturligvis forskelligt fra webshop til webshop, hvilke oplysninger de gerne vil have om deres konkurrenter. Derfor har du med den rette prissoftware også mulighed for at sammensætte dit eget dashboard. På den måde kan du sørge for, at du får de mest nødvendige oplysninger øverst på siden.
Ofte er der også stor intern forskel på, hvilke oplysninger der er nødvendige. Her er det også en stor fordel, at du og dine medarbejdere selv kan sammensætte hver jeres dashboard. Når I har hurtig og nem adgang til essentielle oplysninger, kan I hurtigere handle på oplysningerne. Det skaber en større effektivitet og produktivitet i hele virksomheden.