Få et overblik over de forskellige webhotel priser
Ejer du en virksomhed inden for retail? Vil du gerne optimere din bundlinje? Så er det essentielt, at du har en professionel, relevant og god hjemmeside. Selv hvis du primært måtte selve dine varer i en fysisk butik, er det stadig vigtigt, at dine kunder kan finde din virksomhed online. Det kan være, at de gerne vil finde adressen på din butik. Eller måske vil de gerne tjekke dine åbningstider eller noget helt tredje.
For at kunne have en god og velfungerende hjemmeside, får du brug for et lige så godt webhotel. Der findes flere forskellige på markedet, og derfor er det vigtigt, at du vælger det helt rette. Læs mere om den proces i det følgende.
Hvad er et webhotel?
Inden du går i gang med projektet om en hjemmeside, er det naturligvis en god idé at få klarlagt, hvad et webhotel egentlig er. Et webhotel består af en eller flere webservere. Pladsen på webserverne bliver udlejet af en virksomhed.
Når du som virksomhedsejer køber pladsen på webserveren, bliver din hjemmeside tilgængelig på internettet. Du har altså brug for både en hjemmeside og et webhotel, hvis du vil have, at din virksomhed skal være synlig online.
Vælg det rette webhotel
Der findes efterhånden flere udbydere af webhoteller på markedet. Derfor kan det også godt virke lidt uoverskueligt at vælge det rette webhotel. Når du går i gang med at lede efter et webhotel, der kan hoste din hjemmeside, bør du blandt andet kigge på:
- Pladsen på webhotellet
- Den inkluderede support
- Oppetiden
- Sikkerheden
- Webhotellets brugervenlighed
- Anerkendelse fra professionelle kilder såvel som forbrugere
Derudover er det naturligvis også vigtigt at skelne til prisen. Et webhotel er oftest en abonnementsløsning. Det vil sige, at du løbende betaler udbyderen et vist beløb. Hvis du gerne vil se, hvad de forskellige webhoteller opkræver i gebyr, kan du få et overblik med forskellige webhotel priser.
Mere om de forskellige webhotel priser
Når du ser de forskellige webhotel priser, vil du hurtigt opdage, at priserne varierer en del. Det er ikke usædvanligt, at du kan finde nogle webhoteller, der koster under 10 kr. om måneden. Omvendt kan du også finde nogle webhotel priser, der starter ved 100 kr.
Når du selv arbejder inden for retail, ved du godt, at prisen ofte er knyttet til kvaliteten. Sådan er det typisk også med webhoteller.
Når et webhotel derfor opkræver en høj pris, skyldes det ofte, at webhotellet har flere ressourcer. Det kan blandt andet være muligheden for at hoste flere domæner, altså hjemmesidenavne, på samme webhotel. Det kan også være en højere trafikgrænse, altså muligheden for at have flere besøgende på én gang. Eller det kan være, at webhotellet tilbyder mere plads, hvilket tillader din hjemmeside at være mere datatung.
Når du kigger på webhotel priser, er det derfor også vigtigt, at du også kigger på, hvad den enkelte pris inkluderer.