23948sdkhjf

Danæg og Glyngøre booster salget

Danæg og Glyngøre er gået sammen om en fælles markedsføringskampagne, der skal løfte salget op til påske.
Påsken er i forvejen en god tid for Danæg, hvis salg typisk stiger 5-7 pct. i forbindelsen med højtiden. Også Glyngøre mærker en stor salgsfremgang op til påske, hvor der nærmest er tale om en tredobling. Alligevel har de to virksomheder i år fundet sammen for at booste salget ydeligere.

I en ny fælles opskriftsfolder "Det Store Påskebord" prøver de to producenter at få forbrugerne til at (gen)opdage æg og sild og vise produkterne i nye brugssituationer.

- Der er åbenlyse fordele i samarbejdet både for os og Glyngøre. Vi får større synlighed i butikken, da vores æg får andre placeringer end det normalt er tilfældet, og det samme gør sig gældende for Glyngøres produkter, siger Henrik Madsen, der er salg- og marketingchef hos Danæg.

Han tilføjer:

- Køber man et glas sild er det næsten sikkert, at æggene lander i indkøbskurven kort tid efter og omvendt. Med samarbejdet styrker vi produkternes komplementaritet og gør det samtidig nemmere for forbrugeren at få øje på os.

Hjælpes på vej
- Med opskriftsfolderen vil vi gerne gøre det endnu nemmere og mere synligt for forbrugerne, at æg og fisk er produkter, der er nemme at arbejde med og kan bruges i mange sammenhænge. Derudover ønsker vi at rykke ved den gængse opfattelse af, hvad man kan bruge en dåse makrel og en bakke æg til, siger Mariann Hansen, der er senior produktchef hos Glyngøre.

Begge virksomheder har en forventning om, at samarbejdet øger synligheden af produkterne og skaber en synergieffekt, der styrker deres positioner på markedet, og som på sigt vil kunne aflæses på bundlinjen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.111