23948sdkhjf

Coop vil rense ud i tilskudsjungle

Coop åbner døren og inviterer til nytænkning om de forkætrede leverandørrabatter, som i vid udstrækning bruges til tilbudsaviserne.
Coops koncerndirektør Jan Madsen (foto) foreslår over for Dansk Handelsblad, at handelen i fremtiden opkræver nettopriser af leverandørerne i stedet for som i dag bruttopriser, som også indeholder betaling til kampagner og dermed til at få leverandørens varer promoveret i tilbudsaviserne.

- En mulighed er at gå fra bruttopriser som i dag til i højere grad at aftale nettopriser. Det vil sige, at vi fratrækker rabatterne og ikke længere fastholder de betingelser, der knytter sig til rabatterne. Til gengæld skal leverandørerne være mere forpligtede til at levere den omsætning, der skal til. Vi kan bare se tendensen til, at bruttopriserne og rabatsatserne stiger mere og mere, og det er ikke smart, siger Jan Madsen.

Læs hele historien i Dansk Handelsblad fredag 16. november.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.133