Kæder planlægger tyndere tilbudsaviser
Danskerne kan næste år forvente færre kilo tilbudsaviser i postkassen. Dagligvarekæderne arbejder med planer om færre sider i aviserne, også selv om kilo-afgiften på husstandsomdelte reklamer ikke skulle blive til virkelighed i 2013.
- Vi bruger i dag tilbudsaviserne rigtig meget, men vi vil gerne flytte noget at trykket fra avi-serne over på andre metoder, så der bliver færre sider i tilbudsafviserne fra Dansk Supermarked i 2013 end i 2012, siger HR- og kommunikationsdirektør Finn Lund Andersen, Dansk Supermarked.
Coop Danmark har de senere år reduceret papirforbruget og arbejder stadig med at skære ned på omfanget af tilbudsaviser.
- Vi ønsker generelt mængden ned. Vi er på en rejse, hvor vi flytter over på digitale medier, siger Coops informationsdirektør Jens Juul Nielsen.
Også den mindre kæde Løvbjerg Supermarked melder om færre sider i sine trykte aviser.
- Vi reducerer sidetallet i 2013 i forhold til 2012, uanset om reklameafgiften kommer eller ej. Vi synes, der er for mange ”små” avis varer, som ikke skaber et tilfredsstillende salg, siger Løvbjergs adm. direktør Frank R. Andersen.