23948sdkhjf

Flere og flere alkoholfrie øl kommer på bordet til jul

Salget af alkoholfri øl buldrer afsted og især i december finder det alkoholfrie alternativ vej til middagsbordet hos danskerne.

Sammenligner man salgstallene i julen og månederne op til oktober-december fra 2019 til 2021 er salget målt på volumen steget med 47,7 procent.

Det kan man mærke hos Carlsberg Danmark, fortæller marketingchef for alkoholfri øl i Carlsberg Danmark, Charlotte Damgaard. 

- Alkoholfri øl er en kategori i rivende udvikling, der bliver større for hvert år. Og de seneste år har vi set, at flere danskere også har et alkoholfrit alternativ med til bords, når de samles om julebordet, og det er vi selvfølgelig meget glade for, da vi længe har arbejdet på at gøre danskerne mere opmærksomme på alkoholfri øl, siger hun i en pressemeddelelse.

Den store popularitet skyldes blandt andet et større samfundsfokus på sundhed samt udviklingen af brygteknologier indenfor netop alkoholfri øl, forklarer hun.

- Danskerne er fortsat meget sundhedsbevidste og tænker over, hvad de spiser og drikker, og det er en bølge som alkoholfri øl rider med på. Selvfølgelig er det en forudsætning, at øllet fortsat skal smage godt og af øl, og derfor har vi også et meget stort fokus på netop det og udviklet flere smagfulde alkoholfri øl henover årene i tæt samarbejde med vores talentfulde brygmestre, siger Charlotte Damgaard.

Carlsberg Danmarks alkoholfri varianter har en andel på omtrent 45 procent af markedet af øl på op til 0,5 procent, og ifølge bryggerikoncernen er det især Carlsberg Nordic, der er populær.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.057