23948sdkhjf

Detailsamarbejde booster gourmet-selskab

Nicolas Vahé har på to år fået flere end 650 kunder rundt om i Europa, som nu forhandler selskabets sortiment af franske specialiteter. Det er lykkes i tæt samarbejde med House Doctor-koncernen fra Ikast.
Den tidligere franske kok Nicolas Vahé indledte for to år siden et samarbejde med House Doctor om den danske virksomhed, der afsætter gourmetprodukter, som især er produceret i Frankrig. House Doctor ejer således halvdelen af Nicolas Vahé-selskabet, og den konstellation har ifølge chefen været en styrke for begge parter.
Det skriver JyllandsPosten.

Nicolas Vahé, der bor her i landet er uddannet kok og forhandler nu et sortiment af bl.a. marmelade, fiskesupper,
vin, salt. Samabejdet med House Doctor har for begge selskaber betydet, at kundekredsen er blevet udvidet betydeligt.

- Vi vil gerne gå nye veje, og mange af vores kunder i detailhandlen efterspørger nye produkter, som kan sikre en
omsætningshastighed i butikkerne. Når en sofa eller en lampe er købt, er det jo ikke nødvendigvis oplagt, at forbrugeren løbende kommer igen i den samme butik, siger adm. direktør Klaus Juhl Pedersen, House Doctor, om det frugtbare samarbejde.

- Det er en kæmpefordel som en lille virksomhed at være del af en velfungerende organisation med logistik, administration og alt den slags. Det er med til at sikre, at vi kan fokusere på at udvide salget og samtidig udvikle nye produkter. Interessen for gastronomi er stor, siger Dominique Capel, der netop er tiltrådt som adm. direktør for Nicolas Vahé Aps.

Det er forventningen, at det fælles selskabs omsætning fordobles til 8-10 mio. kr. i år.


Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078