23948sdkhjf

Konsulenthus: Tilbudsjagten intensiveres i dagligvarebranchen

Pengene rækker ikke lige så langt, som de plejer i samfundet - og således heller ikke i detailbranchen og mere specifikt blandt dagligvarekæderne. 

Og det kan mærkes. 

Det beskriver en undersøgelse, som konsulenthuset Boston Consulting Group har foretaget. 

Her har 85 procent af de adspurgte danskere sagt, at de forventer at øge deres forbrug inden for discountområdet i løbet af det næste halve år. 

Det skriver Børsen

Billedet genkender man også hos Salling Group, Dagrofa og Lidl, skriver Børsen. 

Her erkender man, at der er kommet et større og større fokus på prisen, når der skal handles ind. 

- Det er hårde tider for forbrugerne, men vi tror stadig på en julehandel, der bliver større end sidste år. Kampen om kunderne er hård, og kunderne er ekstremt prisfølsomme over for tilbud. Vi har givet tilbuddene til jul et ekstra ryk ned af. Det, ved vi, flytter forbrugerne. Vi har også startet tidligere med nogle tilbud for at skyde julehandlen tidligt i gang, siger Jean Ladehoff, der er kategoridirektør i Salling Group. 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.115