23948sdkhjf

Magasin afsætter 65 millioner årligt til "den hellige gral"

Stormagasinet Magasin har for nylig udrullet et nyt tilbud til medlemmerne af sin loyalitetsklub. Konceptet er en del af en milliondyr investering i det, direktøren kalder den hellige gral

I disse digitale år bliver grænserne mellem kontaktfladerne til kunderne stadig udvisket. Som noget nyt har stormagasinkæden Magasin for nylig relanceret sin medlemsapp med en betydelig opgradering.

- Det, vi har investeret i, designet og bygget, er en 360 graders digital oplevelse af alt det, Magasin vil og skal stå for, siger Peter Fabricius, adm. direktør i Magasin.

Magasins nye shoppe-app er designet som et nyt inspirationsunivers, hvor Magasins medlemskunder kan finde inspiration, blive kurateret til fx et mere bæredygtigt køb, booke services som Personlig Shopper, blive forkælet i fordelsuniverset og nu også shoppe alle Magasins produkter direkte i app’en.

- På shopping-delen kan man sige, at vi har integreret Magasin.dk i vores nye app og gjort det let for kunderne at få inspiration og købe varer direkte uden login. Og så er der alt det rundt om et køb, der også skal udgøre magien, forklarer Peter Fabricius.

Han tilføjer:

- Visionen er, at vores mest loyale kunder altid selv kan vælge og bestemme, hvor, hvordan og hvornår de ønsker at blive inspireret, forkælet, shoppe og få deres køb bragt hjem.

De bedste på omnichannel vinder

Peter Fabricius tror fuldt og fast på, at vinderne i kampen om kunderne skal findes hos de retailere, der er bedst til omnichannel. Det kan man også se i Magasins kundedata.

- Vi bliver løbende bekræftet i, at kunder vil have en omnichannel-oplevelse, og det er derfor den ”hellige gral” i Magasins udvikling. Behovet for at løse udfordringen med at forene det fysiske med det digitale bliver rent kommercielt også understøttet af det, vi ser i vores kundedata, siger Magasins direktør.

Smartphonen har været afgørende at få endnu mere i spil. Det er nemlig fra mobilen, at hele 70 pct. af trafikken – og ca. 50 pct. af salget – på Magasin.dk kommer fra i dag.

Magasin vil bruge 65 mio. kr. om året på at gøre omnichannel-oplevelsen endnu bedre. Den nye shopping-app har været mere end et år undervejs, og den bliver en del af et helt nyt digitalt univers, der vil blive præsenteret til Magasins kunder i løbet af 2023.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.087