23948sdkhjf

Fortsat vækst i succesfuldt juiceselskab

Co-Ro Food, som blandt andet står bag Sunquick og Sun Lolly, har oplevet en fremgang i omsætningen på mere end 50 procent i løbet af fem år.
Væksten fortsætter hos Co-Ro Food A/S, som måske mere er kendt for mærkerne Sunquick, Suntop, Sun Lolly og Sunjoy end for sit navn.

Med en nettoomsætning i 2011 på 906,6 mio. kr. har juiceselskabet fra Frederikssund præsteret en fremgang på over 50 procent i løbet af de sidste fem år, mens bundlinjen sidste år viste et overskud på 45 mio. kr.

- Vi kører efter Coca-cola-modellen. Vi har et hovedkontor, hvorfra vi styrer marketing, produktudvikling og her laver vi et superkoncentrat som vi sender ud til lokale produktionsanlæg som de færdigbearbejder og sender på markedet, siger Ole Jørgensen, adm. direktør i Co-Ro, til Børsen.

Europa fylder ikke så meget
Selv om virksomheden måske ikke er så kendt af navn hverken herhjemme eller i udlandet, er Co-Ro en vægtig spiller på det internationale marked. Og det kommer juiceselskabet – der blev grundlagt i 1942 af de to brødre Flemming og Jep Petersen – til gode under de nuværende omstændigheder.

- Det, som mange kalder krisen, er jo i USA og i Europa, som er en forholdsvis lille del af vores marked. En stor del af vores marked er uden for Europa. Vi har også en forretning i Europa, men væksten i markedet udenfor mere end opvejer den tilbagegang, vi har set i Europa, siger Ole Jørgensen.

Den primære produktion foregår stadig i Frederikssund, men samlet set har Co-Ro produktion i 11 andre lande, salg til 100 lande og 700 ansatte på verdensplan.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125