23948sdkhjf

Webshop-stifter giver stafetten videre

For halvandet år siden købte mediekoncernen Egmont en del af e-handelsvirksomheden Nicehair, der siden 2009 har været en af landet førende online-forhandlere af skønhedsprodukter.

Siden da har stifteren, Tonny Nielsen Bruun, solgt endnu en andel i sommeren 2021, og nu har han så valgt at sælge resten af virksomheden til Egmont. I den forbindelse trækker han sig også fra virksomheden og dermed den daglige drift.

- Efter jeg solgte yderligere 21 procent til Egmont sommeren 2021, begyndte jeg at trække mig mere ud af den daglige drift, og jeg har indset, at "min baby" er ved at blive stor. Nu har jeg solgt den sidste del, og det er derfor det rette tidspunkt at slippe og komme videre. Jeg forlader Nicehair med stolthed over det, jeg har skabt. Selskabet er i god form, og jeg er sikker på, at Story House Egmont (Egmonts datterselskab, der udover Nicehair blandt andet driver børnewebshoppen Jollyroom, red.) er de helt rigtige ejere til at drive det videre, siger Tonny Nielsen Bruun i en pressemeddelelse.

Bestyrelsesformanden i Nicehair, Frank Birkegaard, bruger lejligheden til at takke for Tonny Nielsen Bruuns indsats gennem årene og præsenterer ligeledes den nye administrerende direktør.

- Jeg vil gerne takke Tonny Nielsen Bruun for hans store arbejde med at gøre Nicehair til en succes. Vi har nu lagt det strategiske fundamentet for Nicehairs udvikling de kommende år, hvor målet er at blive Danmarks største online-forhandler af skønhedsprodukter. Vækstkursen er sat med et stærkt ledelsesteam med Susanne Snogdal i spidsen som administrerende direktør, lyder det fra Frank Birkegaard.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063