Mobil betalingsløsning får dagligvarekæmpe med ombord
Det danske betalingsløsningsselskab Softpay.io har indgået et samarbejde med Salling Group om en ny betalingsløsning, der "forvandler en mobiltelefon til en kontaktløs betalingsterminal".
I praksis indebærer Softpay-løsningen, at de Android-enheder, som medarbejderne i forvejen bruger til at scanne varer til eksempelvis opfyldning, også vil kunne modtage kontaktløse betalinger.
I første omgang vil systemet blive taget i brug i Salling i Aarhus.
- Vi har store forventninger til Softpay-løsningen og tror på, at den kan hjælpe os med at give en endnu bedre kundeoplevelse i vores butikker, siger Jens Freiberg, Group Director IT Business Process Management i Salling Group, i en pressemeddelelse.
Samarbejdet mellem Softpay og Salling Group involverer også Nets, og her er CEO for Nets Merchant Services, Robert Hoffmann, af den overbevisning, at fleksible betalingsløsninger i har stort potentiale i detailhandlen.
- I dag kræves der fleksibilitet og mobilitet og med Softpay forenkler vi betalingsprocessen yderligere for forbrugere og forretningsdrivende ved at reducere kompleksitet og omforme processer med udgangspunkt i kunden. I dag har vi mere end nogensinde brug for løsninger, der skaber ensartede systemer for kunder i hele Europa, siger Robert Hoffmann.