23948sdkhjf

Irma skruer op for økologien - og ned for prisen

Irma har sat for at øget fokusset på noget, som de i forvejen er store på: økologien.

I den forbindelse har de sat sig et mål om, at 50 procent af de varer, de sælger, skal være økologiske. I dag er det en tredjedel.

For at nå det mål vil man blandt andet udvide det økologiske sortiment og bruge mere energi i markedsføringen på det økologiske udvalg, men i første omgang vil de også sænke priserne.

Derfor kommer de til at have 20 procent rabat på alle 2400 økologiske varer hver søndag i januar for at teste, hvor stor effekt det vil have på salget.

- Det er en stor investering for os, fordi det omfatter en tredjedel af vores samlede omsætning. Men vi kommer til at vise mange konkrete tiltag som dette for at dokumentere, at vi mener det alvorligt, når vi siger, at vi vil være verdens første supermarkedskæde, hvor økologien står for over halvdelen af salget, siger marketingchef i Irma, Lise Hørdam.

En del af forklaringen på Irmas store økologi-salg er det store udvalg. Det er cirka fire gang så stort som i de største discountbutikker, men Irma vil løbende udvide udvalget af økologi.

- Det afgørende er, at vi kan få nye økologiske varer af høj kvalitet, som smager godt. At de er økologiske, er ikke i sig selv nok. Hverken vi eller kunderne vil gå på kompromis med kvaliteten, siger Lise Hørdam.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.096