23948sdkhjf

Vinhandler reklamerede med verdens dyreste flaske vin uden at have den

Det nordjyske vinfirma Rare Wine har alligevel ikke verdens dyreste flaske vin til salg og får nu kritik fra Forbrugerrådet Tænk.

Det skriver Børsen.

I en markedsføringsvideo på YouTube fra oktober bliver flasken - en seks-liters Romanée-Conti fra 1999 - vist frem af  Rare Wines stifter, Rasmus Nielsen. Han fortæller i videoen, at flasken er til salg, og samtidig står der i en tekst, at “Flasken er udbudt til salg hos Rarewine til intet mindre end 3 mio. kr., hvilket p.t. er verdens dyreste vin udbudt til salg på det åbne marked".'

Men Rare Wine havde slet ikke flasken i oktober. Der er således ifølge Børsen tale om den samme flaske, som Food Supply i februar fortalte var blevet solgt af Rare Wine for 2,4 millioner kroner til en køber i Hongkong.

- De reklamerer med en vin, som de ikke har på lager og derfor ikke kan sælge. Det er vildledende markedsføring. Det vil svare til, at Elgiganten reklamerer for et fjernsyn, de solgte for et halvt år siden. Når du reklamerer for en vin, du har til salg, har investoren også en forventning om, at du har den. De skulle have taget den af eller have lavet den om, siger seniorjurist i Forbrugerrådet Tænk Maria Liljeqvist til Børsen.

Videoen er nu fjernet fra YouTube, da virksomheden ikke ønsker at overtræde markedsføringsloven, oplyser Rasmus Nielsen til avisen. Han fastslår, at der er tale om en fejl, og at “det har aldrig været intentionen at klæde os med klæder, vi ikke har".

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08