Året der gik: Finn Tang fra Aldi
2021 lakker mod enden, og inden længe bliver der sat punktum for et år, hvor hverdagen i højere grad end i fjor har vendt tilbage til normalen, men hvor en coronapandemien stadig har spøget i kulissen.
Og så er spørgsmålet, hvordan de store kæder ser tilbage på 2021, hvad man kan tage med til 2022 og hvad forventningerne til næste år er.
RetailNews har spurgt en række ledere fra nogle af branchens største spillere om deres tanker og overvejelser.
I dag er det adm. direktør i Aldi Danmark, Finn Tang, der reflekterer over et 2021 med vanskelige vilkår for vareleverancer og ser frem mod et 2022, hvor de håber at få udbytte af deres planer om et nyt Aldi.
Hvad var det væsentligste i 2021 set med dine øjne?
Covid-19 kan ingen komme udenom, og de usikkerheder, det har givet for både kunder og medarbejdere henover året i form af for eksempel skiftende restriktioner og forsinkede leverancer, har fyldt meget. Vi ser frem til et forhåbentlig bedre 2022 på det område.
Er der en lektie – positiv eller negativ – du tager med dig ind i det nye år?
Vi har gennemført en række større organisatoriske ændringer i det forløbne år. Det har været nødvendige ændringer – det er alle enige om – men man skal huske at komme hele vejen rundt i alle funktioner og workstreams for at undgå bump på vejen. Her kunne vi have været skarpere. Vi er nået langt og har lært meget, men mangler stadig det sidste.
Hvad bliver det vigtigste fokusområde for dig og din virksomhed/organisation i 2022?
Det vigtigste bliver at forsætte vores transformation af ALDI mod en ny og moderne udgave, som vi for alvor har fået sat turbo på i 2021. Vi vil fortsætte udbygningen af et moderne og attraktivt butiksnet og investere i bedre systemer og arbejdsredskaber til alle vore dygtige medarbejdere fra butik og logistikcenter til hovedkontor.