23948sdkhjf

Jysk om city-koncept: Vi kommer tættere på nye kunder

Idéen om at udbrede sit koncept til flest mulige kunder kan næppe virke som nogen dårlig idé. Og det er da også de baner, som Jysk tænker i, når snakken falder på deres city-koncept. 

De har i skrivende stund syv af deres city-butikker rundt i landet, der alle er placeret i indkøbscentre. 

De åbnede den første af slagsen i 2015. Og det er et koncept, som de er glade for. Det fortæller kommunikationschef Martin Aamand til RetailNews. 

Ændret sortiment

- Det er noget, vi har været glade for, fordi det gør, at vi kan ligge andre steder, end vi normalt gør. Som regel ligger vi i retailparks og tæt på større veje, men her kan vi være i byerne, siger Martin Aamand. 

Han forklarer, at det selvsagt er nogle andre typer af varer, når der for det første er mindre plads og det for det andet er svært at komme til at parkere tæt på med bil og trailer. 

- Det er mest møbler, vi har fravalgt. Men der er stadig senge, dog ikke så mange som i de store butikker, siger han. 

På samme tid forsøger de at opskalere på nogle af de produktgrupper, som de vurderer, at især de yngre beboere i større byer er interesserede i. 

- Vi prøver at henvende os til folk med interesse for indretning. Det kan både være pyntegenstande og andre dekorative artikler i vores sortiment, siger Martin Aamand. 

Så gnidningsfrit som muligt

Når sortimentet af de større artikler er mindre, end kunderne er vant til i de normale, så betyder det ikke, at kunderne skal gå forgæves. 

For som nævnt er der stadig enkelte senge, som man kan prøve og bestille hjem enten til sig selv eller til butikken. Og man kan også i butikkerne få rådgivning om produkter, der ikke er på hylderne, hvorefter de kan bestilles online. 

Det er noget, som falder i tråd med Jysks plan om at få de fysiske butikker og nethandlen til at spille sammen. 

- Vi forsøger at få de fysiske butikker og onlinehandlen til at smelte sammen, så det i princippet er lige meget, hvor du handler. 

I den forbindelse frygter han heller ikke, at det kan skade Jysks brand, at kunderne ikke kan være helt sikre på, hvad de går ind til, når de træder ind i en Jysk-butik. 

- Det er ærgerligt, hvis nogen må gå forgæves, men der har vi nogle alternativer, hvor man kan bestille online eller til butikken, så det går så gnidningsfrit som muligt, siger Martin Aamand. 

Andre kunder end normalt

Alt i alt tror kommunikationschefen på, at city-butikkerne er en god idé for at skaffe flere kunder. 

For det giver mulighed for at få kontakt til en lang række kunder, der ikke typisk kommer i Jysk, fordi de ikke har mulighed for at komme ud til udkanten af byerne, når de ikke har nogen bil. 

- Det er en måde at komme tættere på nogle kunder, vi ikke normalt ser, siger han. 

Derfor tror Martin Aamand også på, at konceptet i fremtiden kan være en succes. 

- Vi har ikke planer om at åbne flere city-butikker lige nu, men det er noget, vi gerne vil på sigt, og vi har flere indkøbscentre og strøg i sigte. Vi har kun syv butikker nu, så der er plads til flere, slutter Martin Aamand. 

 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08