Brillekæde er årets retailer
Hvert år kåres årets butikskæde i en række europæiske lande til Retailer of The Year.
I år er ingen undtagelse, og denne gang gik prisen til brillekæden Profil Optik.
Det er forbrugere fra de enkelte lande, der kan stemme, og afstemningen foretages på baggrund af kriterier som prisniveau, kvalitet og service.
Her er valget i Danmark altså faldet på Profil Optik, som vinder foran blandt andre H&M, Kirppu, Elgiganten og Tiger.
- Det er en stor ære, at forbrugerne har valgt Profil Optik til årets bedste butikskæde – både i den overordnede kategori og blandt optikere. Vi er enormt stolte over priserne, da de udelukkende bygger på de danske forbrugeres bedømmelser af vores butikker. Og det er jo netop helt almindelige danskere, som er vores kunder – og som vi hver dag er i tæt kontakt og dialog med. Det er et kæmpe skulderklap til vores dygtige personale ude i vores 112 butikker rundt om i landet og kollegaerne her på hovedkontoret i Taastrup. De kæmper hver eneste dag for at levere de bedste produkter og den bedste service til kunderne samt at forebygge og udbrede viden om danskernes øjensundhed, siger adm. direktør hos Profil Optik, Tina Gaardsholt.
Som note kan det tilføjes, at Retailer of The Year er en pris, som man selv kan indstille sig til, og derudover er det altså hvem som helst, der kan stemme på de enkelte kæder. Om det giver et repræsentativt billede er svært at svare på, men ikke desto mindre er faktum i hvert fald, at Profil Optik er den kæde, der har opnået størst popularitet blandt de, der har stemt.