23948sdkhjf

Bestseller-kæde vil åbne 100 butikker om året

Den danske Bestseller-ejede modekæde Only vil satse stort på det europæiske marked de kommende år.

Kæden, der i det seneste regnskabsår omsatte en smule mere, men gik tilbage på bundlinjen, nå over de 1000 butikker, og det skal ske ved at åbne i gennemsnit to om ugen de kommende år.

Det skriver Finans.

Aktuelt har Only 700 butikker i 13 europæiske lande. De stærkeste markeder er pt. Frankrig og Tyskland, og det er derfor også her, at der for alvor skal satses. For udover at åbne flere butikker er det også planen, at hver fysisk butik skal have en onlinebutik tilknyttet, og at omæstningen derigennem skal forøges.

Men ekspanderingen på det europæiske marked passer lige nu godt i kølvandet på et par år med corona.

- Konkurrencen i Europa har ændret sig, så de der har valgt en offensiv strategi i markedet får afkastet nu. De som troede, at markedet ville ændre sig efter corona og har holdt igen, taber. Mange konkurrenter syd for grænsen, ejet af blandt andet fonde eller amerikanske koncerner, er mere defensive end os, siger adm. direktør for Only Stores, Finn Poulsen, til Finans.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125