Sportskædes vækstrejse skal sparkes i gang af erfarne retailkræfter
Hos de fleste større kæder er det efterhånden blevet en nødvendighed, at man bliver nødt til at have en stærk omnichannel-strategi, og at få den fysiske handel til at spille sammen med online-platformene er kun yderligere blevet understreget efter coronapandemien.
Det er også noget, som Sportmaster har været i gang med.
De fem nye i ledelsen
- Sarah Chu Twisselmann
Head of digital and marketing
Erfaring fra bl.a Ecco
- Mikael Sloth
Head of retail and team sport
Tidligere salgsdirektør hos Nike DK
- Louise Vedel
Head of finance
Tidligere finansdirektør hos Hugo Boss
- Stephan Schöning
Head of IT
Erfaring fra bl.a. H&M og Illum
- Dorthe Bloch
Head of purchase and category management
Erfaring fra Silvan og Stadium
Til det formål har de hentet en helt ny ledelsesgruppe ind i løbet af 2021, hvor fem nye chefer er tiltrådt.
De kommer alle fem med stor erfaring fra andre retailere og store brands som Ecco, Nike, Georg Jensen, H&M, og Hugo Boss, og det har været en vigtig faktor for adm. direktør Andreas Holm, der "vil have specialister og ikke generalister".
- Jeg har valgt en række profiler, der er markant stærkere på hver deres område, end jeg er. De kan og skal udfordre mig og Sportmaster i målet om en langsigtet kontinuerlig forbedring af vores performance. Deres grundopgave er, at de skal bære deres eget forretningsområde frem. Alle i ledelsesteamet skal udfordre hinanden og sikre, at det, vi gør og sætter i værk, er sund forretning. Med den her type ledelsesgruppe bliver vi hurtige og mere agile i vores beslutningsform.
De fem er blevet en del af en ledelsesgruppe på samlet 12 personer.