23948sdkhjf

Sportskædes vækstrejse skal sparkes i gang af erfarne retailkræfter

Hos de fleste større kæder er det efterhånden blevet en nødvendighed, at man bliver nødt til at have en stærk omnichannel-strategi, og at få den fysiske handel til at spille sammen med online-platformene er kun yderligere blevet understreget efter coronapandemien.

Det er også noget, som Sportmaster har været i gang med.

De fem nye i ledelsen

- Sarah Chu Twisselmann

Head of digital and marketing

Erfaring fra bl.a Ecco

- Mikael Sloth

Head of retail and team sport

Tidligere salgsdirektør hos Nike DK

- Louise Vedel

Head of finance

Tidligere finansdirektør hos Hugo Boss

- Stephan Schöning

Head of IT

Erfaring fra bl.a. H&M og Illum

- Dorthe Bloch

Head of purchase and category management

Erfaring fra Silvan og Stadium

Til det formål har de hentet en helt ny ledelsesgruppe ind i løbet af 2021, hvor fem nye chefer er tiltrådt.

De kommer alle fem med stor erfaring fra andre retailere og store brands som Ecco, Nike, Georg Jensen, H&M, og Hugo Boss, og det har været en vigtig faktor for adm. direktør Andreas Holm, der "vil have specialister og ikke generalister".

- Jeg har valgt en række profiler, der er markant stærkere på hver deres område, end jeg er. De kan og skal udfordre mig og Sportmaster i målet om en langsigtet kontinuerlig forbedring af vores performance. Deres grundopgave er, at de skal bære deres eget forretningsområde frem. Alle i ledelsesteamet skal udfordre hinanden og sikre, at det, vi gør og sætter i værk, er sund forretning. Med den her type ledelsesgruppe bliver vi hurtige og mere agile i vores beslutningsform.

De fem er blevet en del af en ledelsesgruppe på samlet 12 personer.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.1