23948sdkhjf

Efter rekordår: Her er forklaringen på Bestsellers fremgang

At Bestseller har haft et godt 2020/2021-regnskab er næppe gået nogens næse forbi, efter de kunne præsentere stor fremgang i både omsætning og årets resultat.

Dertil gav de alle deres medarbejdere en ekstra månedsløn som tak for et hårdt års indsats.

Men udover den store indsats fra de butiksansatte, så skyldes en del af succesen også et øget fokus på onlinedelen af forrretningen.

Det skriver Børsen.

På mange måder er det måske ikke nogen kæmpestor overraskelse, at mange kunder i lyset af nedlukninger af butikker på strøg og i storcentre trak mod Bestsellers webshops.

Men ikke desto mindre er fremgangen også fortsat efter nedlukningerne er ovre.

Ud af Bestsellers tre forretningsben - onlinesalg, salg i butikker og engrossalg til andre butikker - er onlinesalget nu oppe på at udgøre en andel på 42 procent af omsætningen, der har oversteget 26 mia. kr.

- En del af det, vi sælger i de to andre forretningsben, bliver også solgt på nettet. Alle butikker og virksomheder har jo i dag netsalg. Så reelt sælges halvdelen af vores varer måske allerede i dag online. Og én ting er i hvert fald helt sikker: Det kommer over 50 procent, siger adm. direktør Anders Holch Povlsen til avisen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125