Meny vil skrue op for økologien
Hos Meny arbejder man aktivt på at både udvide og bedre markedsføre det økologiske sortiment.
Det betyder, at kædens butikker nu har 1000 varer i øko-sortimentet.
Det skriver Økologisk Landbrug.
I løbet af august forsøgte kæden at markedsføre dem ved at udgive en særlig økologi-tilbudsavis, der supplerede den normale tilbudsavis.
I den var der 100 forskellige økologiske varer. Kædedirektær Richo Boss fortæller, at det er første gang, at kædens udsender en tilbudsavis dedikeret til kun de økologiske varer, men at det allerede har været en succes, idet salget af økologiske varer er steget med 8 procent siden avisen kom ud.
Han fortæller yderligere, at mange af kædens købmænd selv vælger at have et endnu større udvalg af økologiske varer ud over det basissortiment, som alle butikkerne har. Derfor er det også vigtigt lægge vægt på, mener han.
- Vi har nok ikke altid været gode nok til at fortælle vores kunder, hvor meget økologi vi har på hylderne, siger Richo Boss til Økologisk Landbrug.