23948sdkhjf

Matas opjusterer og lancerer ny vækststrategi

Det har været en glimrende start på Matas' regnskabsår. Det fremgår af det seneste delårsregnskab, hvor de de redegør for regnskabsårets første kvartal.

Det viser en fremgang i omsætningen på 7,9 procent sammenlignet med sidste år, så den i regnskabsårets første kvartal er lige over en mia. kr.

Ligeledes havde de en fremgang i bruttoresultatet, der ligger på 453 mio. kr. mod 420 mio. kr. i samme periode sidste år, hvilket giver en fremgang på 7,8 procent.

- Forårskvartalet i Matas var strålende. Danskernes shoppelyst boblede, håndsprit og mundbind blev skiftet ud med make-up og solcreme, butikkerne fik et flot comeback, og onlinesalget fortsatte på et højt niveau. På den baggrund opjusterer vi forventningerne til årets resultat, samtidig med at vi har det bedst tænkelige afsæt, når vi i dag løfter sløret for vores nye vækststrategi, siger administrerende direktør Gregers Wedell-Wedellsborg i en pressemeddelelse.

Helt konkret så indebærer opjusteringen, at man nu forventer en vækst for regnskabsåret på 0-3 procent, hvor den forventede omsætningsvækst hidtil lå på -2 til 2 procent.

Ny vækststrategi med fokus på onlinesalg

I anledning af det fine resultat lancerer Matas også deres nye vækststrategi.

Den indebærer især et øget fokus på onlinesalget.

- Vi vil over de næste fem år investere over én mia. kr. i at spille en større rolle i vores kunders liv og hverdag. Vores kunder kan se frem til, at vi over de næste fem år løbende udvider vores sortiment på matas.dk med masser af nye brands og titusindvis af nye varer, som vi kan levere fra dag til dag over hele landet og samme dag i Hovedstaden, Århus, Odense og Trekantområdet.

- Samtidig vil vi investere i et nyt logistikcenter, løbende forny vores butikker med digitale services samt fortsat styrke vores DNA, som er rådgivning af vores kunder, fortæller Gregers Wedell-Wedellsborg.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11