23948sdkhjf

Pandora havde et glimrende andet kvartal

Da Pandora i sidste uge opjusterede forventningerne til årets resultat, tydede meget på, at der lå et godt regnskab i andet kvartal og første halvår generelt til grund for det.

Og med offentliggørelsen af halvårsregnskabet bliver den antagelse bekræftet.

I andet kvartal havde smykkevirksomheden en organisk vækst på 84 procent sammenlignet med 2020. Måler man det op mod 2019, hvor de ikke havde en pandemi at kæmpe mod, er der en organisk vækst på 13 procent.

Omsætningen for hele første halvår endte på 9,7 mia. kr. mod 7 mia. kr. i samme periode sidste år, svarende til en stigning på 37 procent.

I en pressemeddelelse forklarer Pandora selv væksten med en stor succes på det amerikanske marked, hvor blandt andet stimuluspakkerne har været til gavn for virksomheden, mens også online-forretningen har været succesfuld, idet den har en organisk vækst på 132 procent i andet kvartal sammenlignet med andet kvartal i 2019.

CEO Alexander Lacik er glad for det seneste regnskab.

- Vores stærke momentum fortsatte i andet kvartal af 2021, og vi er glade for at levere solid vækst sammenlignet med 2019. Forretningen i både USA og online har fortsat været stærk, og i Europa er de fleste af vores forretninger nu genåbnet, siger han.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.112