Bøfkæde udvider samarbejde med Too Good To Go
Som led i et bredt fokus på at bevæge sig i en mere bæredygtig retning tager Jensens Bøfhus nu et markant skridt i kampen mod madspild.
Nu vil Jensens Bøfhus-restauranter over hele landet sælge lykkeposer med overskudsmad via appen Too Good To Go, der forbinder forbrugere med restauranter og forhandlere, der har mad til overs.
Jensens Bøfhus har testet konceptet i udvalgte restauranter i en periode på to uger, og det har været så vellykket, at det nu bliver implementeret i samtlige 21 filialer. Det fortæller Helle Rex, der er bæredygtighedschef i kæden, i en pressemeddelelse.
- Vi har igangsat et større fokus på at undgå madspild, men det er overordentligt svært helt at undgå at kassere mad ved lukketid. Derfor har vi testet, om Too Good To Go-konceptet er vejen frem for os, og det er blevet taget så godt imod af både vores gæster og vores medarbejdere, at vi nu implementerer det i alle vores restauranter, siger hun.
En del af større indsats
Udvidelsen af samarbejdet med madspildsorganisationen er et led i en større plan om at mindske madspildet i Jensens Bøfhus-kæden.
- Vi har for nylig indledt en kortlægning af vores madspild, hvor vi har haft fokus på at afdække, hvad der ender som madaffald, og hvorfra madaffaldet typisk kommer. Denne viden er helt afgørende for, at vi kan sætte målrettede initiativer ind over for at minimere vores madspild. Samarbejdet med Too Good To Go er et perfekt step i samme retning, fortæller Helle Rex.
Alle Jensens Bøfhus’ restauranter vil tilbyde to forskellige typer lykkebokse: En boks med et lunt måltid, der f.eks. kan bestå af spareribs eller en bøf med tilbehør, og en boks med blandet salat fra Jensens Bøfhus’ økologiske salatbar.