23948sdkhjf

Sådan vil Tiger-direktør vende kriseramt nipskæde

Et år med omfattende nedlukninger og udsigten til at kunne præsentere endnu et trecifret millionunderskud i 2020 får Flying Tiger Copenhagens ledelse til at tænke i nye baner for at bremse den negative spiral for detailkæden.

Det bliver med fokus på tre områder: Onlinehandel, bæredygtige produkter og en udbredelse af franchise-modellen, så der igen kan komme gang i ekspansionen. Det fortæller adm. direktør i Zebra A/S, der står bag Flying Tiger Copenhagen-kæden, til Finans.

Sidste år lancerede Flying Tiger Copenhagen en webshop på det danske marked kort før nedlukningen og fulgte i maj sidste år efter på det svenske marked.

Onlinehandel skal inden årets udgang være implementeret i alle europæiske lande. Her er Flying Tiger Copenhagen til stede på 26 markeder med i alt 841 butikker.

Flere certificerede varer

Desuden har flere bæredygtige produkter indfundet sig i sortimentet de seneste år - med information om bæredygtighed tilknyttet alle varebeskrivelser - og det er et bevidst tilvalg nu at gå endnu mere efter miljøvenligere produkter.

- Den type produkter sælger nu dobbelt så godt som et gennemsnitsprodukt gjorde før pandemien. Kunderne er klar til at handle på det, og bæredygtighed skal være gennemgående for hele vores sortiment. De næste 6-12 måneder kommer vi med en massiv udrulning på det område, siger Martin Jermiin til mediet.

Zebra A/S offentliggør årsregnskab senere på måneden, men det kræver sit at gøre comeback efter to år med et akkumuleret underskud på over trekvart milliard kroner - især når året for det blev overskygget af coronapandemi og lange perioder med lukkede butikker.

I februar i år solgte kapitalfonden EQT sit ejerskab af Flying Tiger Copenhagen til det danske investeringsselskab Treville. I samme ombæring valgte stifter Lennart Lajboschitz at stoppe sine aktiviteter i selskabet. 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094