23948sdkhjf

Tysk detailkæmpe køber Magasin

Den tyske detailkæmpe Peek & Cloppenburg har købt Magasin du Nord. Den danske stormagasinkæde fortsætter som et uafhængigt selskab under den nuværende direktion, oplyser parterne.

- Vi er ovenud glade for langt om længe at have fundet en pålidelig og langsigtet partner i det familieejede selskab Peek & Cloppenburg. De har set og anerkendt vores potentiale og værdsætter vores 153 års erfaring og iværksætterånd, siger økonomidirektør i Magasin Peter Fabricius i en pressemeddelelse.

- Vores to brands har meget til fælles, og sammenlagt har vi i omegnen af 275 års erfaring som multi-brand detailhandlere. Nu ser vi for alvor frem til sammen med Peek & Cloppenburg at være med til at forme fremtiden for detailhandel, fortsætter han.

International detailkæmpe 

Peek & Cloppenburg-koncernen driver omkring 140 P&C- og Ansons-butikker i 15 lande samt forskellige internationale onlinebutikker via datterselskabet Fashion ID.

- På grund af den nuværende markedsdynamik er der mulighed for at bringe Magasin du Nord ind under vores paraply, og vi er overbeviste om, at begge virksomheder vil drage fordel af dette nye partnerskab. Med købet går vi ind på et nyt europæisk marked, hvor vi ser et stort potentiale, og vi glæder os til en fremtid med Magasin du Nord, fortæller ledelsen i den familieejede koncern om købet af Magasin.

Peek & Cloppenburg har eksisteret siden 1900 og sælger i sine butikker over hele Europa modetøj til hele familien.

Fortsætter som selvstændig enhed

- Blækket er fortsat ikke helt tørt, og vi kan naturligvis endnu ikke helt løfte sløret for, hvad vi søsætter sammen med vores nye ejer. Men jeg kan fortælle, at vi som et fortsat uafhængigt selskab, og nu med solide tyske muskler i ryggen, fortsætter med at bygge videre på vores tre strategiske søjler: Stærke og inspirerende butikker fyldt med de mest elskede brands, et fortsat skandinavisk onlinefokus og et hjertevarmt kundefokus gennem endnu bedre omni-channel-oplevelser på tværs af alle kanaler, siger Peter Fabricius.

Siden 2009 har Magasin været drevet som et uafhængigt selskab under paraplyen af den britiske stormagasinkæde Debenhams. 

Debenhams blev i januar solgt for beskedne 450 mio. kr., men det fik ikke betydning for Magasin du Nord, som har været på skiftende hænder de seneste to årtier på grund af økonomiske problemer.

Det seneste årsregnskab viser da også et underskud på 42 mio. kr., men det kan i høj grad tilskrives coronakrisen, som har holdt de syv fysiske stormagasiner lukket i længere perioder.

Til gengæld oplever Magasin stor vækst på onlinesalget. I forbindelse med årsregnskabet for 2019/2020 kunne Magasin fortælle, at onlinesalget udgjorde 22 pct. af den samlede omsætning.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109