23948sdkhjf

Så er Føtex' nye onlinesatsning i luften

Salling Group åbner nu officielt for hjemmelevering af dagligvarer i hovedstadsområdet gennem Føtex-kæden. Det sker efter en længere testfase, som ifølge dagligvarekoncernen er gået godt.

Sortimentet på føtex.dk består af over 10.000 fødevarer, som københavnerne nu kan få leveret hjem foran hoveddøren.

- Vi vil skabe den allerbedste kundeoplevelse for alle, der foretrækker at købe deres føde- og dagligvarer på nettet. Og det kommer vi til, siger Thor Skov Jørgensen, der er ansvarlig for føtex.dk.

Direkte duel

Onlinesalg af dagligvarer gennem Føtex er en del af Salling Groups plan om at sætte sig på 35 pct. af det danske onlinemarked for dagligvarer. Det sker i direkte duel med bl.a. markedslederen Nemlig.com, der under coronakrisen er vokset med hidtil uset fart.

Satsningen kommer efter en årrække, hvor Salling Group, i modsætning til flere af sine konkurrenter, helt har afholdt sig fra at levere fødevarer ud til kunderne.

Foruden de normale produkter, man kender fra Føtex, tilbyder føtex.dk også en række specialvarer fra bl.a. Løgismose, slagtervarer fra Gourmandiet, nybagt brød fra Emmerys og frisk fisk fra Skagenfood.

Priserne på føtex.dk følger altid varehusenes priser og tilbud.

- Sortimentet skal være landets største og bedste. Ganske enkelt, siger Thor Jørgensen.

Egne varebiler

Planen er, at konceptet på længere sigt skal bredes ud til store dele af landet. Alle ordrer på føtex.dk bliver håndplukket og leveret af servicebude fra Føtex. De kører ud med varerne i egne Føtex-varebiler med køl.

Udover Nemlig.com sælger også Coop dagligvarer online gennem Coop.dkMAD. Købmandskoncernen Dagrofa har ligeledes lanceret en digital platform, hvor lokale butikker i kæderne Spar og Min Købmand er gået i luften med egne, lokale onlinebutikker.

Ifølge Retail Institute Scandinavia udgør onlinesalget nu ca. 3 pct. af det samlede dagligvaremarked. I en prognose lyder forventningen, at andelen kan stige til 10 pct. i 2030.

Der er ingen tvivl om, at e-handel med dagligvarer nu og i fremtiden vil være et vigtigt forretningsområde, da de kæder, der tilbyder en kombination af fysiske butikker og digitale universer, vil stå stærkere end kæder, der kun er til stede ét af stederne, skriver Retail Institute Scandinavia i sin seneste rapport om dansk dagligvarehandel.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.127