23948sdkhjf

Tilbudsaviser hjælper økologien

Økologiske varer fylder mere og mere i kædernes tilbudsaviser. Tilbuddene hjælper salget godt på vej, og danskernes årlige gennemsnitskøb på 1055 kr. overgås på verdensplan kun af Schweiz.
Hos Coop Danmark - landets største økologi-sælger - oplever miljø- og ansvarlighedschef Katrine Milman, at der kommer ekstra fart på salget, når der er øko-tilbud i aviserne.

– En del af økologisalget er drevet af kampagner. Jeg synes, det viser, at økologi ikke længere er et nichefænomen, men varer på linje med alle andre, siger hun.

Set i forhold til salget får øko-varerne ifølge Milman relativt meget plads i tilbudsaviserne fra Coops kæder.

Ifølge en analyse fra tilbudsavis-eksperterne i konsulenthuset Icoco er antallet af økologiske varer i aviserne vokset kraftigt de seneste tre år, især i discountkæderne.

Alene fra 2010 til 2011 kom der godt 8 pct. flere til, og nogle af de mest udbredte øko-varer som kaffe, mælk, gulerødder, havregryn og mel vil i en gennemsnits-uge være på tilbud i to kæder.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093