23948sdkhjf

7-Eleven runder to milliarder i 2011

Med en omsætningsvækst på knap 40 procent, nåede 7-Eleven i 2011 en markant forbedring af resultatet
Adm. direktør for Reitan Servicehandel, Jesper Østergaard, glæder sig over, at han i år kan aflevere et regnskab, der ikke har helt så røde tal på bundlinjen. Driftsresultatet endte lige omkring nul, mens det endelig resultat efter skat endte på minus12,8 mio. kr. efter ekstraordinære nedskrivninger.

- Det er ikke prangende, men sammenligner man med de seneste år med et underskud før skat på 55 mio. kroner i 2009 og et minus på 42 millioner i 2010, ser jeg resultatet som et tegn på, at vi nu er på vej mod overskud, siger Jesper Østergaard, der har siddet i direktørstolen i godt fem år.

Købmændene i de almindelige 7-Eleven-butikker er gået fra i gennemsnit at have en indtjening på ca. 300.000 kr. i 2010 til ca. 500.000 kr. i 2011 – en vækst på 66 pct., mens de på servicestationerne er gået fra ca. 620.000 kroner til ca. 740.000 kr.– en vækst på ca. 19 pct.

Omsætningen i Reitan Servicehandel endte i 2011 på 2,030 mia. kr. – eksklusive brændstof og billetomsætning.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11