23948sdkhjf

Netbutikker melder om vild vækst: Vi havde to salg i sekundet

De danske netbutikkers høje forventninger til Black Week ser i den grad ud til at blive indfriet. Flere melder om bragende salg og uhørte vækstrater.

I Fætter BR havde man torsdag morgen kl. 8 nået hele sidste års onlineomsætning på Black Friday. Samme rekordtendenser ses andre steder.

Dansk Erhverv Digital Handel har fået en statusrapport fra flere store netbutikker midtvejs i den store udsalgsuge.

- Det går vildt stærkt. Vi er i indeks 245 fra sidste år. Det er helt surrealistisk, siger Dennis Drejer, direktør og indehaver af garnbutikken Rito.dk.

To salg i sekundet

Trendhim, der sælger accessories og smykker til mænd, forventer at mindst fordoble salget sammenholdt med Black Friday sidste år.

Shaping New Tomorrow, der sælger tøj til mænd, havde knap to salg i sekundet, i den første time efter man åbnede sin webshop tirsdag.

- Hen over dagen fik vi 12 ordrer i minuttet i snit. Det er over 15.000 ordrer første dag, så forbrugerne har virkelig taget vores Black Week til sig, siger medstifter og CMO Christian Aachmann.

Af sted til Tyskland

I mandags fik netbutikken Proshop lige så mange ordrer som på Black Friday for tre år siden. Tirsdag og onsdag solgte også over forventning.

- Tyskerne har virkelig fået øjnene op for Black Week hos Proshop. Det er det land med det største hop ift. vores forventninger. Der kører adskillige lastbiler direkte til Tyskland herfra hver dag i denne uge. Det er vildt at følge, siger adm. direktør Ivan Jæger Christiansen.

Meldingerne fra fronten vækker glæde hos Niels Ralund, e-handelsdirektør i Dansk Erhverv.

- Det ser ud til, at forbrugerne sætter handling bag ordene og virkelig køber løs på nettet. Dermed får vi den e-handelsstorm, som vi på baggrund af vores forbrugeranalyse havde sat næsen op efter, siger han.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.173