23948sdkhjf

Mælk er et attraktivt lokkemiddel for kunderne

Ingen af de store butikskæder tør holde sig ude af mælkekrigen. Det kan nemlig koste på en række andre indkøb at lade være.
Mælk er et produkt, der kan flytte handel og ændre indkøbsvaner. Derfor tør ingen af de større butikskæder holde sig ude af mælkekrigen, og både Aldi, Fakta, Lidl og Dansk Supermarkeds butikker har alle sat prisen på en liter mælk ned, efter at Aldi i weekenden skudte kampen om at være billigst på mejeriprodukter i gang.

- Det er en kategori, der kan flytte handel, og det er derfor, at de store kæder er nødt til at gå med. For hvis mælken ikke bliver hentet i deres butik, er der en række andre indkøb, der heller ikke bliver foretaget, siger direktør i Retail Institute Scandinavia, Henning Bahr.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125