Nu vil Sportmaster holde åbent før og efter lukketid
En af landets største sportskæder tager nu nye og utraditionelle metoder i brug for at sikre en god kundeoplevelse for de danskere, der ikke er trygge ved at komme i en fysisk butik i travle perioder.
Forud for årets mest hektiske handelsmåneder med både black friday og jul lancerer Sportmaster med sine 89 butikker en skræddersyet corona-kundeservice.
- I de kommende måneder vil vores butikschefer og personalet i Sportmaster gøre det muligt for kunder, der er mere sårbare og skal tage større hensyn til sig selv eller deres familie, at komme ind i Sportmaster uden for de travle perioder. Det kan være både før eller efter normal åbningstid, siger adm. direktør Andreas Holm.
Corona-utrygge danskere
Sportmaster har sammen med analysefirmaet YouGov undersøgt forbrugernes tryghed ved handel i fysiske butikker. Det viser sig, at 60 pct. føler sig mere utrygge i fysiske butikker end før corona. 12 pct. føler sig i høj grad utrygge.
Derfor ventes en stor del af handlen på black friday og op til jul at foregå online.
- Dette år adskiller sig fra alle andre, jeg har oplevet. Både menneskeligt og handelsmæssigt, siger Andreas Holm og understreger, at Sportmaster er klar til det onlineboom, som venter.
- Selvom vi skræddersyer vores butikstilbud, er nogle danskere i en situation, hvor de ikke kan eller bør aflægge butiksbesøg. Og så er der dem, som faktisk foretrækker at handle online. Alle dem er vores personale også klar til at hjælpe. Vi har sat ekstra bemanding på vores telefoner, siger direktøren.
Imerco ansætter og laver nye tiltag
Flere af landets detailkæder laver deres black friday om til black weekend eller black week. Det gøres for at sprede kunderne ud og undgå alt for megen nærkontakt i butikkerne.
Landets største isenkramkæde, Imerco, har ansat over 350 ekstra medarbejdere som juleassistance i håb om, at de kan hjælpe folk hurtigt og effektivt med deres juleshopping ude i butikkerne.
- Dels har vi lavet nogle tiltag, der opfordrer folk til at handle julegaverne i god tid, og så står vi selvfølgelig klar til at gribe den øgede nethandel, som Covid-19 har båret med sig, siger adm. direktør Frederik Brønnum.
Prisgaranti og forlænget bytteservice er to af de initiativer, som Imerco har iværksat for at opfordre folk til at købe julegaverne i god tid. Alle varer mærket med ’JULEPRIS’ bliver ikke billigere inden jul, og alle varer, der sælges i både butikker og webshops, har siden den 1. oktober fået byttemærker med, så de kan byttes frem til den 24. marts 2021.