Corona spænder ben: Salling Group dropper onlinesatsning
Lige over et år nåede Salling Groups online abonnementssats at leve, før corona tog livet af det. Fillop var navnet på onlinetjenesten, der gjorde det muligt at bestille et fast udvalg af de mest brugte varer i husholdningen, som kunderne kan købe i koncernens discountkæde, Netto.
I stedet skruer Salling Group op for onlinesalget via Føtex og Bilka. Det skriver Finans.
- Vi har fuld fart i onlineinvesteringerne, men vælger nu at fokusere på de aktiviteter, som vi kan se størst muligheder i fremadrettet. Salget af dagligvarer digitalt har været i hastig vækst, siden coronakrisen ramte Danmark. Forbrugernes adfærd og dermed markedet er ændret, siden Fillop blev lanceret, siger Thor Jørgensen, chef for Salling Groups digitale udvikling, til Finans.
Fillop udfases med årets udgang, da det har været svært for kunderne at forudse efterspørgslen efter produkterne og dermed købsintervallet i abonnementet. Samtidig har coronakrisen for alvor sat skub i onlinesalget af dagligvarer, hvilket gør det mere oplagt at vælge at købe fra butikker med et større sortiment.