Nu får Netto også en kundeapp
Landets største dagligvarekæde Netto lancerer sin egen loyalitetsapp, Netto+, som dels giver kunderne personlige tilbud på mobilen, dels et tilgodebevis hvis avocadoen er brun eller kartoflen grøn.
Dermed har Salling Group, som ejer Netto, nu lanceret kundeapps for samtlige sine tre kæder. Føtex og Bilka fik en tidligere på året.
- Selvom vi gør, hvad vi kan for kun at sælge de mest friske varer i Netto, er det nok de færreste, som ikke på et eller andet tidspunkt er kommet hjem fra supermarkedet med en vare, der ikke var helt som forventet. Det bliver man irriteret over, for den anden tur til butikken er sjældent den sjoveste. Derfor gør vi det nu nemmere end nogensinde før at få pengene retur, siger Martin Hasgard Olesen, sortiments- og marketingdirektør i Netto, i en pressemeddelelse.
Skræddersyede tilbud
Tilfredshedsgarantien i app’en virker ved, at man tager et billede af sin vare og tilføjer en kort beskrivelse. Pengene kommer dog ikke retur i kroner og øre, men som et digitalt tilgodebevis, der fratrækkes, næste gang man handler i Netto.
Med den nye app vil Netto også forsøge at sende skræddersyede tilbud til den enkelte kunde. Det er noget, der vinder frem flere steder i dagligvarehandlen - også hos konkurrenten Coop.
- Hvis man ikke har en kat, bladrer man hurtigt forbi siderne med kattemad, ligesom der ikke bliver købt meget kylling, når man er vegetar. Med de personlige tilbud får kunden unikke priser, der passer til den enkelte, siger Martin Hasgaard Olesen.