Aldi Danmark får ny kommunikationschef
Louise Wendelbo er ny kommunikationschef i Aldi Danmark.
Hun er ansat per 1. juli og får fra august sin daglige gang på Aldis danske hovedkontor i Albertslund, fortæller koncernen i en pressemeddelelse.
Louise Wendelbo kommer fra en stilling som rådgiver og teamleder hos kommunikationsbureauet Geelmuyden Kiese og får i Aldi Danmark ansvar for PR og intern kommunikation til dagligvarekædens 2850 medarbejdere.
- For mig er det et stort spring at gå fra konsulentsiden til brandsiden. Jeg var 5,5 år i GK og før det på et bureau i Aarhus, og jeg har altid befundet mig godt i rådgiverrollen. Samtidig har jeg til tider savnet muligheden for at kunne gå i dybden med ét brand, én virksomhed – og ikke mindst det ansvar, der følger med. Det får jeg i den grad mulighed for hos Aldi, som har taget hul på en omfattende rebranding. Det er for mig ikke kun en spændende faglig udviklingsmulighed, men også en stor motivation at være med på holdet, der skal forløse brandets potentiale i Danmark, siger Louise Wendelbo.
Louise er uddannet fra Handelshøjskolen i Aarhus i 2011 med en MA i Corporate Communication med profilen PR & Integrated Marketing Communications.
I sine 5,5 år hos Geelmuyden Kiese har Louise primært beskæftiget sig med pressehåndtering og rådgivning af bureauets kommercielle kunder. Senest som leder af teamet Brands & Fødevarer.
I en periode på 11 måneder i 2017 og tre måneder i 2018 var hun udstationeret hos Google Danmark som fungerende presse- og kommunikationschef.
Direktør for Marketing & Kommunikation i Aldi Danmark, Karina Marott, er glad for at kunne byde Louise Wendelbo velkommen på holdet:
- Jeg har brugt foråret på at sætte det hold, jeg mener, der er brug for til at løfte Aldi-brandet i Danmark, og har foruden Louise ansat to marketingchefer. I det trekløver er Louises store erfaring med strategisk kommunikation en vigtig brik, siger hun.
Louise Wendelbo er 34 år og bor i København.