23948sdkhjf

Føtex regner med en halv million brugere til ny app

Coop er teknologisk foran Salling Group med sin kundeapp. Men nu tager Føtex kampen op.

Egentlig skulle Føtex' nye kundeapp have været lanceret i marts, men coronakrisen kom i vejen, og appen blev udskudt. 

Men nu er Salling Group klar med Føtex Plus, der skal gøre konkurrenten Coop kunsten efter i forhold til at opbygge en god app, der kan gøre kunderne mere loyale over for kæden. 

Det fortæller Finans.

I appen vil kunderne for eksempel kunne gemme kvitteringer, se deres købshistorik og få tilbud særligt rettet imod dem - og ambitionerne er da også høje med en forventning om 500.000 danske brugere inden for kort tid. 

Hvis appen bliver en succes, skal den desuden sandsynligvis udbredes til Sallings andre kæder, Bilka og Netto. 

- Alle i branchen har travlt med at rulle nye, digitale muligheder ud. Coop har objektivt set et teknologisk forspring, og det arbejder Salling samt andre efter. Der er ingen tvivl om, at apps og medlemsklubber er kommet for at blive - også i dagligvarehandlen. Alle har brug for at kende kunderne bedre og samle data den vej for at skræddersy tilbud samt forretning efter det, siger Henning Bahr, som er direktør i Retail Institute Scandinavia og ekspert i detailhandel. 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125