23948sdkhjf

Danske kvinder elsker Rema 1000 og Søstrene Grene

Hvilke varemærker har danske kvinder det bedste indtryk af?

YouGov BrandIndex har netop offentliggjort dette års rangliste over varemærker blandt danske kvinder.

Rema 1000 topper for andet år i træk listen over varemærker, som danske kvinder har det bedste indtryk af med en score på 59,5, mens Søstrene Grene, som kom ind på kvindernes liste sidste år, indtager andenpladsen en score på 55,5, fortæller Yougov i en pressemeddelelse. 

Ifølge YouGov Profiles er det især kvinder, der handler hos Søstrene Grene og særligt de unge (18-29 år) i de store byer.

Søstrene Grenes kunder er også mere interesserede i indretningsdesign, skønhed samt mad og drikke end gennemsnittet, og de er prisbeviste og altid på jagt efter gode tilbud.

MobilePay tager tredjepladsen, mens Lego, som i flere år har siddet på tronen må nøjes med en fjerdeplads.

Rejsekort kan glæde sig over for tredje år i træk at være højdespringer blandt danske kvinder. Trods en kaotisk opstart er rejsekort blevet en del af danskernes hverdag, og Rejsekort har i år forbedret sin score med 6,3 point til en samlet score på 17,7 blandt kvinder.

McDonald's er den anden højdespringer blandt danske kvinder med et løft på 6,2 point i overordnet impression-score.

Det er ifølge YouGov Profiles især de unge kvinder på 18-29 år, der har en positiv opfattelse af McDonald's (33 procent mod 20 procent i generelle voksne befolkning). De forbinder også i højere grad McDonald's med god værdi for pengene sammenlignet med den generelle voksne befolkning (32 procent mod 9 procent).

Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.171