Planen virker stadig: Matas vokser 84 procent på onlinehandel
Matas vil have flere kunder i e-butikken satser stort på en digital transformation af koncernens udtryk.
Nu ser anstrengelserne ud til at have båret frugt. Matas med administrerende direktør Gregers Wedell-Wedellsborg har netop præsenteret en vækst i omsætningen på onlinesalg på 83,9 procent i tredje kvartal.
Det fremgår Matas’ seneste selskabsmeddelelse.
Ifølge Børsen er det syvende kvartal i træk, at Matas vokser mere end 50 procent på onlinehandlens omsætning.
Vores opgave er at tilpasse os I tredje kvartal kom 16,2 procent af Matas omsætning fra onlinesalg – tallet var 8,5 procent i tilsvarende kvartal i 2018.
- Onlinesalget er generelt mindre lønsomt end salget fra de fysiske butikker, men nøglen ligger i samspillet – alene i julekvartalet skabte matas.dk mere end 250.000 besøg til butikkerne, udtaler administrerende direktør Gregers Wedell-Wedellsborg.
Han tilføjer i et interview med Børsen, at Matas ikke har et fast mål for, hvor meget af deres omsætning der skal komme fra matas.dk.
- Det er dybest set kunderne, der bestemmer om de i fremtiden har lyst til at handle to ud af tre gange på nettet og en ud af tre gange i butikkerne, eller om det er den anden vej rundt. Vores opgave er at tilpasse os til det kunderne gerne vil, siger Gregers Wedell-Wedellsborg, der oplyser, at Matas ikke har et fastlagt mål om, hvor meget onlinesalget skal udgøre af den samlede omsætning.
Salget både på online og i de fysiske butikker i tredjekvartal oversteg Matas’ egne forventninger, og tirsdag måtte koncernen opjustere forventningerne til årets omsætning.
Kilde: https://borsen.dk/nyheder/virksomheder/a...