Fødevarebranchens brikker er blevet allemandseje
Der er sket meget, siden den fynske virksomhed Discover Systems for 20 år siden lancerede den lille brik, som mange kender fra diverse spisesteder.
Dengang var der bare en håndfuld brikker i brug; i dag er der 150.000 brikker i omløb i Skandinavien, Tyskland, Schweiz og Østrig.
De mange brikker giver god mening i en branche, der buldrer afsted, men kæmper med at skaffe den fornødne og uddannede arbejdskraft, som kan sikre, at gæsterne får god betjening og høj service.
- Selvfølgelig kan den lille brik ikke erstatte den personlige betjening, men den kan skabe rammerne for, at der bliver mere tid og overskud til netop den gode kontakt og dialog mellem gæster og personale, siger Discover Systems’ direktør, Peder Jørgensen.
Ingen sprogbarrierer
Og det er ikke kun i restaurationsbranchen, at den lille kaldebrik giver mening. Overalt hvor folk står i kø eller venter på noget, kan brikken tages i brug.
- For lastbiler, som holder i kø og venter på at komme frem til en læsserampe, kan kaldebrikken spare meget tid og mange ressourcer. Det kan den også på et sygehus eller en klinik, hvor patienter venter, eller i detailbutikken, hvor kunderne venter på varer, der skal findes frem, eller bare venter på en ledig servicemedarbejder. Brikken er samtidig universel; den skaber ingen sprogbarriere, og bip og blink forstås af alle, understreger Peder Jørgensen.
Fakta: Discover Systems
|