23948sdkhjf

111 år gammel modebutik angriber B2B-markedet

Modebutik vil klæde business-folket på.
Hvorfor skal folk ikke se godt ud, når de er på arbejde?

Det spørgsmål stillede ejeren af modekoncernen Kaufmann, Henrik Kaufmann, på et møde i den mere end 110 år gamle Aarhus-virksomhed.

Det blev startskuddet til en ny afdeling hos Kaufmann, nemlig Kaufmann Business, som i disse dage kan fejre et års fødselsdag. Og der er ifølge lederen af Kaufmann Business Henrik Overgaard masser at fejre efter et år med fart på i den nye afdeling, fortæller han i en pressemeddelelse.

- Det ser ud til, at virksomhederne har tørstet efter at købe eksklusivt firmatøj fra topbrands, for vi har haft travlt, siden vi startede op i efteråret 2018. Alle kunderne siger i kor, at de vil have at medarbejderne har firmatøj i en kvalitet, som matcher det produkt, de sælger. Og det gælder både i produktionsvirksomheder, hvor receptionister og sælgere skal repræsentere virksomheden på bedste vis, og hos advokatvirksomheder og andre rådgivere, som har habit og skjorte på. Folk føler sig klædt godt på i et kendt brand, forklarer Henrik Overgaard.

Firmatøj fra Boss og Lacoste
Ifølge ham er den helt store forskel, at Kaufmann har nogle brands, som de traditionelle b2b-tøjfirmaer ikke kan tilbyde kunderne. Kaufmann er Danmarks største detailkæde på berømte modebrands, som f.eks. Hugo Boss, Lacoste, Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Burberry, Eton, Sand og mange flere.

Med 18 Kaufmann og 2 AXEL butikker placeret rundt i hele Danmark har Kaufmann en størrelse, som kan honorere de krav, som virksomhederne har til indkøb af tøj og samtidig 50 showrooms fordelt rundt i Danmark, når qUINT butikkerne medregnes.

Selv om Kaufmann er kendt som herretøjsforhandler, så sælges der selvfølgelig også kvindetøj i Kaufmann Business. Her tilbydes brands som, BOSS women, In Wear, Sunwill, Lacoste og Eterna.

- Sortimentet i vores Business-afdeling er præcis det samme som hele vores butikssortiment, så hvis man en lørdag formiddag er på shoppingtur og falder over en flot skjorte i en af vores butikker, så har man mulighed for at indkøbe den til sin arbejdsplads. Man kan sige, at vi udvisker uniformen og klæder folk på i noget tøj, som de også ville bruge privat, forklarer Henrik Overgaard. Han tilføjer, at målet for ham er at gøre det nemt for virksomhederne at klæde sine medarbejdere på, så de ser godt ud og føler sig veltilpas.
Logo skal være elegant

De modebevidste medarbejdere hos Kaufmann har måtte arbejde hårdt på at acceptere, at deres kunder skal have trykt eller broderet firmalogo på tøjet.

- Som fagmand er det virkelig svært at se på, at mange fuldstændig ødelægger en skjorte ved at påsætte et stort firmalogo på brystlommen eller kraven. Vi er helt bevidste om, at firmaerne er stolte af deres logo, derfor har vi hver gang fokus på at hjælpe kunderne med forslag til, hvor og hvordan deres logo skal sidde på skjorterne og jakkerne, så det er elegant. Logoet skal indgå på en diskret måde, så det selvfølgelig kan ses, men ikke tager for meget fokus, siger Henrik Overgaard.

Får sin egen online tøjbutik
Som en ekstra service til kunderne tilbyder Kaufmann virksomhederne deres helt egen webshop med firmatøj, hvor de selv er med til at lave kollektionen.

Derefter kan medarbejderne gå ind via portalen og bestille det tøj, som de ønsker.

- Hos Kaufmann ligger det i vores dna at yde høj kundeservice og at hjælpe kunderne med at gøre det nemt at handle tøj. Den tilgang til kunderne gennemsyrer selvfølgelig også vores Business-afdeling.
Vi kan klæde alle størrelser på, så de kommer til at se godt ud, da vi tilbyder at sy tøjet ind eller ud, lægge bukser op osv. Kort sagt alle de ydelser du får, hvis du går ind i en fysisk Kaufmann butik. Webshoppen er et eksempel på, at vi er med til at gøre det nemt for firmaerne at handle firmatøj, og det er især en fordel for de multinationale firmaer, som har medarbejdere rundt i hele verden, understreger Henrik Overgaard.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.084