23948sdkhjf

Interflora satser digitalt på øl og chokolade

Blomsterkæden Interflora vil nu satse endnu mere på produkter, der ligger ud over langstilkede roser og buketter til Mors Dag.

I forbindelse med en ny digital satsning laver kæden et webunivers, der sætter fokus på produkter som øl, chokolade og andre specialprodukter. Årsagen er, at kæden i de senere år har oplevet stigende spørgsmål på varer i disse kategorier.

Det oplyser kæden i en pressemeddelelse.

- Vi har de senere år oplevet en markant fremgang i onlinesalget. Blomstersalget har haft et stort fokus, og nu tager vi det naturlige næste skridt og vil inspirere folk til at købe endnu mere ind i vores mange andre fantastiske produkter som Orangeri, Heatherhill & Ask øl. Derfor lancerer vi nu en helt ny markedsplatform, hvor Flora bliver omdrejningspunktet for alle vores produkter, siger Søren Flemming Larsen, der er administrerende direktør hos Interflora Danmark.

Milliarder på e-handel
Det er ikke kun Interflora Danmark, der oplever en voldsom vækst i onlinesalget.

Ifølge en analyse fra Dansk Erhverv brugte danskerne i 2018 nemlig 144 milliarder kroner på e-handel, hvilket er en stigning på 10 procent i forhold til året før. Ud af det beløb var hele 37 procent af e-handlen baseret på handel af detailvarer.

Stigningen skaber ifølge Søren Flemming Larsen et behov for en endnu bedre digital købsoplevelse. 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.111