23948sdkhjf

Digitale satninger rammer Søstrenes overskud

60 nye butikker, flere medarbejdere og en ommøblering af koncernens digitale udtryk. Det er hvad virksomheden Søstrene Grene har gennemgået i seneste regnskabsår.

Det har for første gang sendt virksomheden over én milliard kroner i omsætning, mens overskuddet på bundlinjen er faldet på grund af koncernens investeringer.

Overskuddet er i perioden faldet til 69 millioner mod 85 millioner sidste år.

Det fortæller Søstrene Grenes administrerende direktør Mikkel Grene.

- Vi er tilfredse med resultatet set i lyset af, hvor mange nye butikker vi har åbnet, de store investeringer i digitalisering samt det udfordrede og omskiftelige detailhandelsmiljø, vi befinder os i. Vi har ligeledes også brugt både penge og tid på at sætte en ny strategisk kurs for Søstrene Grene, som vi glæder os til at kunne præsentere for vores kunder, siger han.

Bro mellem butik og web
I næste regnskabsår fortsætter fokus på den digitale transformation, idet Søstrene Grene blandt andet står foran at skulle lancerer ny hjemmeside, webshow med mere.

De nye digitale satsninger skal desuden spille sammen med et nyt butikskoncept, der også præsenteres senere.

  • Vi bygger bro mellem vores fysiske butikker og en ny digital dimension af Søstrene Grene, som vores kunder har efterspurgt. De fysiske butikker er dog fortsat rygraden i vores virksomhed, og vores nye digitale strategi har ikke ændret på det, fortæller Mikkel Grene.

 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.075