Designa rykker ind i Københavns køkkenmekka
Køkkenkæden Designa åbner et nyt 500 kvadratmeter stort showroom og flagship store i centrum af København.
Det fortæller kæden i en pressemeddelelse.
Åbningen er en naturlig brik i et større vækstpuslespil, som kædens nye ejere er i færd med at lægge. Ledelsen og den nye ejerkreds med erhvervsmanden Per Christensen i spidsen har det seneste år for alvor sat skub i vækstambitionerne hos den midtjyske køkkenproducent, der står over for en offensiv i de største danske byer.
- Det er en kæmpestor glæde for os, at vi som et led i en større offensiv lægger ud med at åbne en nyindrettet butik på én af Københavns allerbedste adresser. Vores ambition er enkel - vi vil invitere indenfor i Københavns flotteste køkkenbutik, der vil overraske og være anderledes end andre traditionelle køkkenbutikker, siger direktør i Designa, Erik Høj.
Med butiksåbningen samt lanceringen af et nyt storby-koncept ønsker Designa at finde tilbage til tidligere tiders fokus på køkkenet som et madværksted mere end det designmøbel, køkkenet også er.
I stedet for at spørge om budget og farvepræferencer, vil virksomheden i højere grad spørge ind til, hvilken type mad kunden oftest laver i sit køkken, hvor mange der typisk kokkereres til, og hvorvidt kunden dyrker madlavning som en hobby eller ej. Det er maden, det handler om.
- I dag fremtræder køkkenet ofte som et funktionelt designmøbel, hvor vi med skarpt blik for design og æstetik er kommet væk fra køkkenets oprindelige funktion, nemlig at være et madværksted. Vores helt klare mission er at bringe maden tilbage i køkkenet og vise, at vores køkkener ikke blot er designelementer; de er først og fremmest til at lave mad i - uanset om menuen står på en leverpostejmad eller coq au vin, fortæller Erik Høj.