23948sdkhjf

7-Eleven Danmark kåret som verdens bedste convenience-koncept

Den danske del af 7-Elevens globale kæde er blevet kåret som verdens bedste convenience-koncept.

Juryen hos den internationale brancheorganisation for convenience-industrien, NACS, kårede i sidste uge Reitan Convenience Denmark A/S, selskabet bag 7-Eleven i Danmark, som vinder af ”NACS International Convenience Retailer of the Year Award 2019”.

Reitan vandt prisen foran fem andre convenience-koncepter fra hele verden. 

- Vi er stolte og ydmyge over denne kæmpe anerkendelse. Der er altså lang vej fra, at vi synes, vi gør det rigtige hver dag og så til at vinde prisen som verdens bedste convenience koncept, lyder det fra Jesper Østergaard, administrerende direktør i Reitan Convenience Denmark, i en pressemeddelelse. 

Udfordret af ny lukkelov og digitalisering
7-Eleven Danmark blev mærkbart udfordret, da liberaliseringen af lukkeloven trådte i kraft 1. oktober 2012, og siden har digitaliseringen flyttet billetsalg og avis- og magasin-salg væk fra den fysiske butik.

De store forandringer på markedet førte til, at 7-Eleven omlagde strategien til målrettet at satse på at blive en madbutik i et kioskunivers med ’quality convenience’, og hvor omdrejningspunktet sidenhen har været mad, bageri og varme og kolde drikke.

- Vi har troet på projektet hele vejen igennem. At vi skulle flytte os fra at være en traditionel convenience butik til at være en destination for sundere mad- og drikkealternativer til folk på farten. Vores nøgletal beviser, at vi har den rigtige strategi, nemlig vækst på antal kunder pr. dag pr. butik, på omsætning og på lønsomhed, forklarer Jesper Østergaard.

- Jeg er dybt taknemmelig for samarbejdet med vores enormt dedikerede og passionerede købmænd i hele kæden og for det store engagement fra alle på vores servicekontor. Uden dette commitment ville vi ikke have den succes, vi har i dag, siger han. 

Dansk forbillede
Kæden er nu lykkedes med sin transformation og er derfor blevet et internt forbillede i den gigantiske 7-Eleven kæde, der på verdensplan tæller mere 70.000 butikker.

Flere gange årligt modtager den danske organisation besøg af kolleger fra hele verden, der vil se, hvad det er 7-Eleven Danmark gør rigtigt, siden kæden for tre år siden vendte udviklingen til fremgang – og nu altså er kåret som verdens bedste convenience koncept.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.105