Rabataftaler giver millioner på bundlinjen
Besparelser på alt fra rejser og elektronik til briller og tøj er stærkt efterspurgt i dag.
Arbejdsgiverne bruger nemlig rabataftaler som fastholdelsesværktøj i en tid, hvor det kan være svært at skaffe nye medarbejdere, og for de deltagende forretninger betyder det et øget salg trods en mindre margin, skriver en af de største aktører på markedet, Logbuy, i en pressemeddelelse.
Logbuy netop landet et stort millionoverskud på at formidle rabatter fra butikker til de danske forbrugere.
- Vi kan meget tydeligt se, at rabatter giver folk incitament til at handle bestemte steder. Danske forbrugere shopper konstant rundt og er ikke særligt loyale overfor den enkelte butik, hvis de kan få samme vare billigere et andet sted, siger Rikke Feldmann, adm. direktør i Logbuy, der er et af selskaberne i Visma-koncernen.
Virksomheden er netop kommet ud med et rekordregnskab, hvor bundlinjen før skat lyder på 5,2 mio. kroner.
De Visma-ejede selskab har aftaler med flere hundrede butikker og forretninger i dag og ifølge Rikke Feldmann kommer 8-10 nye handlende til hver uge baseret på brugernes ønsker.
Blandt Logbuys kunder er der alene over 300 virksomheder, hver med mere end 200 medarbejdere, men også mindre virksomheder tager konceptet til sig og i alt har hver femte aktive dansker på arbejdsmarkedet (429.000) adgang til rabatordningen.
- Vores kunder giver gang på gang udtryk for, at rabatordningen er et personalegode, medarbejderne sætter stor pris på. For nogen er det simpelthen med til at fastholde medarbejderne, siger Rikke Feldmann.
Hun siger, at det også er en god forretning for de deltagende forretninger, selv om rabatterne æder lidt af overskuddet og fortæller som eksempel om en restaurant i hovedstadsområdet, der fik 600 salg alene i januar måned baseret på kunder, der havde fundet restauranten via rabatordningen.