Aprilsnar: Nu kommer Nemlig.com med sin første fysiske butik
NB: Følgende artikel er en aprilsnar, der også narrede redaktøren på retailnews.dk. Hun er meget pinligt berørt!
"En legende let oplevelse, der byder kunderne indenfor og kombinerer sublimt design med uovertruffen teknologi."
Sådan beskriver Nemlig.com den oplevelse, som virksomhedens kunder snart kan få i kædens første fysiske butik.
Efter snart 10 år med en position som Danmarks førende onlinesupermarked, har Nemlig.com valgt at annoncere sin allerførste fysiske butik under navnet Nemlig Nær, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.
Med det nye butikskoncept vil Nemlig.com cementere sin position som landets førende teknologiske supermarked, der kan afkode de varer, som kunderne efterspørger – allerede inden de er trådt ind i butikken, hvorefter at en fuldt automatiseret butik vil pakke og udlevere kundens dagligvarer med det samme – uden brug af personale.
- Vi siger altid, at e-handel er detailhandel og detailhandel er e-handel, og det bliver nu helt konkret, når nemlig.com nu går i mursten. Det er indlysende, at vi skal bruge de teknologier, der også er på fremmarch i udlandet, så vi sætter nye standarder for kundeservice og bekvemmelighed i dagligvarehandlen, siger administrerende direktør Niels Ralund fra FDIH, Foreningen for Dansk Internethandel.
Butik uden medarbejdere, men masser af ny teknolog
Butikken fungerer ved at knytte sig op til kundernes indkøbsdata og brugerprofil.
Her kan Nemlig.coms kunder lave spontane impuls- og småindkøb af dagligvarer og måltidskasser, der bliver plukket blandt nærbutikkens top 500 varer.
Når kunderne nærmer sig butikken, vil en funktion kaldet ”Hent mine varer” dukke frem på appen, hvor kunderne kan afhente forudbestilte varer eller få udleveret kundernes favoritvarer direkte i butikken.
Det hele foregår fuldt automatiseret, og butikken vil således kun bestå af et rullebånd, hvor varerne ruller direkte ud til kunderne.
Åbner nye butikker frem mod 2030
Det er arkitektfirmaet BOGL med hovedarkitekt Jens Linnet, der står bag designet af den nye bygning, der med sin orange profil bliver toneangivende for designet af Nemlig Nær.
Designet af det nye butikskoncept skal være legende og indbydende samt vise, hvor sjovt og nemt det er selv at hente enkelte varer, som man lige står og mangler.
Det bliver dog ikke den eneste butik, som nemlig.com åbner. På baggrund af virksomhedens første butik, vil Nemlig.com åbne flere nye butikker, der i første omgang etableres i forlængelse af den københavnske metro Cityring, og derfor forventer nemlig.com at udbygge et helt nyt butiksnet i hovedstaden frem mod 2030.
- Med nemlig nær kan vi komme endnu tættere på vores kunders dagligdag og ved hjælp af data kan vi faktisk forudsige vores kunders behov og udlevere dagligvarer, der passer direkte til kundernes behov på dagen. Med de ubemandede butikker tager vi et kvantespring inden for dagligvarehandlen i Danmark, siger Stefan Plenge, administrerende direktør og stifter af nemlig.com.